Serviceavdelingen

Service

Årlig sertifisering og service er med på å holde dine lifter i forskriftsmessig stand. Dette er også med på å gjøre hverdagen til de som bruker liftene trygg og problemfri. Regelverket sier at alle lifter skal inspiseres grundig hver tolvte måned. Eventuelle feil og mangler som avdekkes skal utbedres før liften er godkjent for fortsatt bruk. 

Enten du har en tilhengermontert lift, en sakselift, selvkjørende bomlift eller en annen type lift for tilkomst i høyden, tilbyr Gantic denne tjenesten på tvers av Norge med våre kvalifiserte serviceteknikere som gjerne hjelper deg med både service, sertifisering og deler. 

Årskontroll

Gantic AS administrerer over 4000 sertifiseringer årlig. Vi kan registrere dine lifter i vårt system og sørge for at du får en påminnelse når tiden for sertifisering nærmer seg. Denne tjenesten er gratis for våre kunder og inngår som en del av vår gode kundeservice. Kontrollrapporten får du digitalt like etter at kontrollen er utført.

Vår mekaniker som utfører sertifiseringen rapporterer eventuelle problemer til eieren, eller den person eier måtte bemyndige. Eventuelle utbedringstiltak kan da avtales og iverksettes. Vi setter ikke i gang arbeid på liften uten eiers samtykke. 

Deler

Vi leverer deler til de aller fleste liftmodeller. Gjennom vårt utmerkede sporingssystem kan vi finne det meste av deler, både nytt og brukt. Les mer.